Verbind
met Comfort
BROMIC HEATING APP
Haal meer uit uw Bromic Heaters dan ooit tevoren. Onze Affinity Smart-Heat™-controllers koppelen naadloos aan onze nieuwe, geavanceerde Bromic Heating App. Hierdoor hebben gebruikers een volledige en gepersonaliseerde controle over hun comfort, onmiddellijk binnen handbereik. Beschikbaar voor iOS en Android.
Ervaar het Affinity-verschil
Met een scala aan slimme functies helpt de Bromic App de sfeer te bepalen voor elke buitenruimte.
Verbind en bedien uw terrasverwarmers eenvoudig via een wifi-, bluetooth- of ethernet-verbinding.
Beheer eenvoudig meerdere gebruikers en geef hen complete toegang tot de bediening van uw terrasverwarmers.
Optioneel kunt u ook integreren met uw Building Management System (BMS) via de 0-10 V bediening voor een geavanceerd en centraal beheer.
Voeg zoveel verwarmers toe als nodig, verspreid over verschillende locaties, voor onbeperkte controle.
Stel timers en schema’s in om uw verwarmingsbehoeften te automatiseren, zodat u zich nooit zorgen hoeft te maken over een verwarmer die zonder toezicht aanblijft.
Maak gebruik van spraakbesturing via Google Home en Amazon Alexa om de warmte-instellingen handsfree aan te passen.
Groepeer uw verwarmers zodat ze met één commando in verschillende zones doorheen uw buitenruimte kunnen worden bediend.
VERBIND MET COMFORT
Hoe gebruikt u de Bromic Heating App?
Van de basisopstelling tot de vele voordelen van elk van zijn unieke functies, ontdek alles wat er te leren valt over het gebruik van de Bromic Heating App in combinatie met uw Bromic-terrasverwarmers.
Download de app
Veelgestelde vragen
Nee, de app is ontworpen voor de nieuwe Affinity-collectie en is niet compatibel met oudere systemen.
Ja, er kunnen rechten worden toegekend aan meerdere gebruikers.
Ja, de app biedt de mogelijkheid om een onbeperkt aantal verwarmers in zones te groeperen.
U kunt deze video bekijken voor specifieke instructies over het instellen van schema’s en zones.
U kunt deze video bekijken voor specifieke instructies over het instellen van schema’s en zones.
U kunt deze video bekijken voor specifieke instructies over het instellen van schema’s en zones.
Ja, meerdere locaties kunnen worden bediend vanuit hetzelfde app-account. Dit zolang de controllers op elke locatie verbonden zijn via wifi of ethernet en geconfigureerd zijn in het account op de app.
Er kunnen een onbeperkt aantal verwarmingscontrollers binnen dezelfde installatie worden bediend vanuit één app.
- Als u een controller uit de Affinity-collectie gebruikt, moet u de Bromic App downloaden om de installatie te voltooien en de verwarmers te bedienen.
- Na de installatie kan het app-account worden gekoppeld aan uw Google Home- of Alexa-account om spraakbediening mogelijk te maken. U kunt ook het uitbreidingsbord gebruiken voor integratie met gangbare domoticasystemen via 0-10 V.
- Als alternatief voor de app-gestuurde bediening kunt u kiezen voor de installatie van handmatige schakelaars [vergeet niet te linken naar schakelaars].
Een betrouwbare wifi-verbinding is vereist voor het gebruik van de app-gestuurde bediening. U kunt er echter voor kiezen om handmatige schakelaars te installeren als alternatief voor de app-gestuurde bediening.
Nee, u kunt vrijwel overal met een betrouwbare internetverbinding de Bromic App gebruiken.
Nee, zodra de controllers zijn verbonden met een Building Management System (BMS) of domoticasysteem, neemt dat systeem de controle over en wordt de app uitgeschakeld.
Deze functie is beschikbaar in verschillende instellingen. Ten eerste kunt u, wanneer u een apparaat inschakelt, ook een timer met een uitschakelinterval instellen. Deze stelt u in wanneer u de verwarmer inschakelt. De timer telt dan af tot de intervalduur en zal het apparaat automatisch uitschakelen. Stel deze functie in door op de naam van het apparaat te klikken om naar het detailscherm te gaan en de timer intern onderin het scherm in te stellen.
U kunt ook de timervertraging instellen met behulp van schema’s. Deze functie is alleen beschikbaar voor apparaten met een wifi-verbinding.
Het serienummer wordt weergegeven als een 14-cijferige code (bijv. CONF2C23080005). De cijfers zijn verschillend voor elk type controller. Het serienummer staat op het productlabel dat op de controller is aangebracht. Het kan ook worden gevonden via het menu op de Bromic Smat-Heat App, onder Locatieconfiguratie-> Locatie bewerken. Alle controllers worden weergegeven en binnen elke controllerinstelling kunt u de aangesloten verwarmers identificeren.
Alle Affinity-controllers zijn compatibel met Google Home of Alexa. (Helaas ondersteunen we Apple Home op dit moment nog niet).
Volg de installatie-instructies en zorg ervoor dat de Bromic Smart-Heat App geconfigureerd is om te werken via wifi (of ethernet, als u een uitbreidingskaart heeft geïnstalleerd). Spraakbesturing werkt niet met bluetooth of BMS-geconfigureerde setups.
Zodra uw verwarmers werken met de Bromic Smart-Heat App, gaat u naar uw Google Home of Alexa App en stelt u een nieuw apparaat in onder “Bromic Smart-Heat”. Autoriseer de koppeling door in te loggen op de Bromic Smart-Heat App en de setup te bevestigen.
Raadpleeg voor meer informatie de handleiding en video’s die beschikbaar zijn op de website van Bromic.
De Bromic Smart-Heat App gidst u stap voor stap door het installatieproces om elke controller te configureren. Voordat u met de installatie begint, moet u eerst een een planning opstellen van hoe u de verwarmers binnen de App instelt. Er worden zones aangemaakt om verwarmers te groeperen en de zone afzonderlijk te beheren.
U kunt alle verwarmers op één zone zetten, die toegankelijk is voor alle gebruikers of de verwarmers opsplitsen in groepen die aan verschillende zones zijn toegewezen. Zones functioneren om de toegang voor gebruikers te scheiden als dit nodig is door gebruikers uit te nodigen voor elke zone afzonderlijk (door de Admin-gebruiker van de zones).
Er is geen limiet in het aantal verwarmers die kunnen gelinkt worden aan een zone of het aantal zones tot waar een gebruiker toegang toe heeft.
De Bromic Smart-Heat App wijst gebruikers toe aan zones en er zijn 2 soorten gebruikersrollen. Admin-gebruikers hebben volledige toegang tot en controle over de zone-instellingen. Gebruikersrollen zijn beperkt tot operationele controle van de apparaten.
Elke gebruikercategorie wordt op uitnodiging toegevoegd aan een zone, tenzij het een nieuwe installatie is. De gebruiker die de zone aanmaakt wordt automatisch toegewezen als Admin-gebruiker. Admin-gebruikers hebben volledige controle over de zone-instellingen en zijn verantwoordelijk voor het uitnodigen van andere gebruikers. Ga naar Gebruikers beheren in het instellingenmenu om nieuwe leden uit te nodigen door hun naam en e-mailadres in te voeren. Alle leden moeten de app downloaden, zich registreren en hun uitnodiging per e-mail bevestigen.
Wanneer u een account aanmaakt met uw e-mailadres, vereist het registratieproces dat de gebruiker de uitnodiging valideert door het e-mailadres te bevestigen. Log in op het e-mailaccount en zoek naar de e-mail met de uitnodiging voor registratie van de Bromic Smart-Heat App. Controleer uw spam- of junkfolder als u deze mail niet in de inbox ziet staan, voor het geval de e-mail door spamfilters werd onderschept.
Registreer u opnieuw met dezelfde gegevens als u de e-mail niet heeft ontvangen.
Opmerking: als u het e-mailadres verkeerd heeft getypt, wordt de uitnodiging niet naar het juiste e-mailadres gestuurd. Zorg er daarom voor dat u zich registreert met de juiste gegevens.
Wanneer een controller de wifi- of ethernet-, internetverbinding verliest zal deze terugkeren naar een bluetoothverbinding. Als de bluetooth echter buiten bereik is of als de controller is uitgeschakeld, zal de App melden dat de controller onbereikbaar is. Als dit niet het geval is, is de controller onbereikbaar als deze is verbonden met een andere bluetooth-gebruiker.
Het Bromic Smart-Heat systeem werkt op een cloudservice. Hierdoor kunnen veel gebruikers apparaten op verschillende locaties bedienen. Aangezien er veel gebruikers verbonden kunnen zijn met één zone, is het mogelijk dat verwarmers tegelijkertijd door andere gebruikers worden bediend. Een andere reden voor het “knop springen”-fenomeen is te wijten aan verbindingslatentie. Dit is de tijdvertraging van de gegevens die naar de server worden gestuurd en het antwoord terug.
De cloudserver is verantwoordelijk voor het synchroniseren van de besturingsinstellingen met alle gebruikers die op de zone zijn aangesloten. Als de server detecteert dat de besturingsinstellingen niet overeenkomen met de laatst ontvangen opdracht, geeft hij een herstelopdracht om de besturingsinstellingen te synchroniseren. Het fenomeen “knop springen” komt dus soms voor. De juiste instelling wordt ecther in bijna alle gevallen binnen 1 tot 2 seconden hersteld.
U kunt de versie van de App vinden in de AppStore of Google Play.
Ja. De taal die is ingesteld op de App is gebaseerd op de regio-instelling van de smartphone of tablet. Verander de regio-instelling naar een andere taal en de App wordt bijgewerkt. De beschikbare talen zijn: Duits, Spaans, Italiaans, Frans, Nederlands en Japans.
Door de controller te verwijderen, wordt het apparaat van de plaats verwijderd en wordt de configuratie teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Deze actie kan alleen worden uitgevoerd door Admin-gebruikers. Ga in het menu van de Bromic Smart-Heat App naar zoneconfiguratie, zone bewerken, selecteer de controller en druk op de knop verwijderen onderaan het scherm.
De namen van de verwarmers kunnen worden gewijzigd in de App vanuit het scherm onder apparaat. Ga naar het beginscherm waar de verwarmers onder apparaten staan, klik op de naam van de verwarmer om naar het detailscherm te gaan en druk op het potloodpictogram rechtsboven op de pagina om de naam te wijzigen.
Blader in het beginscherm, waar de verwarmers onder apparaat staan, naar beneden en klik op de knop “opnieuw sorteren”. Houd ingedrukt en sleep elke verwarmer naar de gewenste volgorde. Sla op wanneer u klaar bent.
Een belangrijke functie van de Bromic Smart-Heat App is toegang en bediening op afstand. Deze is beschikbaar voor controllers die zijn geconfigureerd voor gebruik via een internetverbinding zoals wifi of ethernet. Open gewoon de Bromic Smart-Heat App en schakel de verwamers uit via het apparaatmenu.
Als u geen toegang heeft tot de controller, wordt de veiligheidstimer geactiveerd na het vooraf ingestelde aftellen. Deze is standaard ingesteld op 4 uur en kan worden gewijzigd door de Admin-gebruiker.
Er staat een verbindingspictogram naast de naam van de verwarmer. Dit pictogram verandert afhankelijk van de verbindingsstatus van de verwarmer.
De Affinity Smart-Heat controllers hebben de mogelijkheid om van verbindingsmethode te wisselen afhankelijk van de status van de verbinding. Als de internet-, ethernet- of wifi-verbinding wegvalt, schakelt de controller naar andere beschikbare verbindingen. Als er geen andere verbindingen zijn geconfigureerd, wordt standaard de bluetooth-verbinding gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de verwarmers altijd bediend kunnen worden. De verbinding wordt weer hersteld naar de wifi- of ethernetconfiguratie zodra deze weer actief is.
De controller werkt momenteel via een bluetooth-verbinding en is niet bereikbaar om een van de volgende redenen:
- De controller is buiten bereik van het Smart-apparaat dat er verbinding mee maakt.
- De controller is momenteel verbonden en werkt met een ander bluetooth-apparaat.
Alle verwarmers die op deze controller zijn aangesloten, geven het waarschuwingsbericht weer.
De controller staat momenteel uit en is niet toegankelijk. Alle verwarmers die op deze controller zijn aangesloten, zullen het waarschuwingsbericht weergeven.
Zones worden gebruikt om meerdere verwarmers met gemeenschappelijke functies te regelen. Met zones kunnen verwarmers worden ingeschakeld, kunnen alle verwarmers op een dimniveau van 50% worden ingesteld of kan de verlichting op een willekeurig niveau worden ingesteld. Het is alleen mogelijk om zones in te stellen voor hetzelfde type verwarmer.
Elke controller heeft een standaard afteltimer van 4 uur. Wanneer de controller op bluetooth werkt en de verbinding 4 uur inactief is geweest, worden de verwarmers voor deze specifieke controller uitgeschakeld. Deze intervalinstelling kan worden gewijzigd in 2, 4, 6, 8 of 12 uur of worden uitgeschakeld.
Elke controller heeft zijn eigen individuele instellingen. Om dit te wijzigen, gaat u naar het menu Configuratie van de zone, zone bewerken, selecteert u de controller en klikt u op de naam van de controller om naar de detailpagina te gaan. Onderaan staat een vervolgkeuzelijst om de waarde te wijzigen. Het wordt aanbevolen om deze instelling niet uit te schakelen.
Contacteer het Technische Ondersteuningsteam van Bromic voor extra hulp met uw nieuwe Affinity-controllers.